BMW tar remarketing till en ”ny nivå”

Ni vet, när ni just har besökt en webbshop och sedan blir jagade av zombieannonser för robotdammsugare vart ni än försöker fly på internet. Som om det inte är irriterande nog så har BMW (och deras reklambyrå) enligt branschtidningen Resumé ”tagit remarketing till nästa nivå” där annonsen inte bara vill påminna dig om en produkt utan även försöker föra en slags ursäktande dialog med dig (”Hej! Ingen tycker om en banner som förföljer en. Men. Det är en risk jag tar”).

Så förbered dig på att detta blir en trend och att dina skärmar om några månader kommer vara fyllda med budskap som ”Alla robotar är inte lika tjatiga som mig, våra robotdammsugare jobbar i det tysta”, ”Nu är jag här igen, eller du kanske är upptagen med att dammsuga köket?” och liknande. Lord have mercy.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2019/10/01/bmws-digitala-annonser-forfoljer-dig/

14 oktober