Konsten att paketera en tjänst

I naturen finns inga raka linjer, sägs det. Så kanske är det människans behov av att tämja den som gör att vi bygger fyrkantiga hus, som vi delar av med fyrkantiga rum, som vi fyller med köksskåp och bokhyllor där vi placerar lådor och böcker…kort och gott tycks vi älska allt som är väl inramat av åtta (eller fler) hörn.

Som webbyrå brottas vi ständigt med utmaningen att paketera (eller inte paketera) våra tjänster. För hur paketerar man ens något som inte går att ta på eller som inte har någon tydlig början eller slut? Lite krasst är tjänstepaketering en form av självbedrägeri där båda parter (säljare/köpare) vet att detta är en trubbig förenkling av något som egentligen har flera osäkra parametrar, men vi låtsas båda att det är ett ”paket” för att liksom ta oss vidare. Ta en titt på följande tillspetsade dialog:

Vill du att vi tillsammans under en period borrar oss djupt ner i din hemsidas struktur, dess innehåll och träffytan på sökmotorer och utifrån det arbetar fram en plan för att öka besöksantalet och konvertera fler av dem till betalande kunder?

– Det låter intressant, men jag orkade inte ens höra hela frågan, finns det inget enklare sätt?

Jo, du kan köpa vårt SEO-paket Hello SEO för ett fast pris?

Deal!

Fint, då bokar vi ett möte där vi borrar oss djupt ner i din hemsidas struktur, dess innehåll och träffytan på sökmotorer och sedan arbetar fram en plan för att öka besöksantalet och konvertera fler av dem till betalande kunder!

 

Säg hello till Hello SEO
Som de sanna populister vi är har vi naturligtvis tagit fram ett SEO-paket, en enkel och kostnadsfördelaktig tjänst där vi för ett fast pris gör din hemsida lönsammare. Kontakta oss så berättar vi mer.

7 maj