Okategoriserad

Vad döljer sig bakom statistiken – fördjupa dig i Google Analytics

636 besök per dag och 13808 unika besök i månaden, 57% återkommande, 42.3% i direkttrafik…
Siffrorna vi får över våra besökare på hemsidan är många och detaljerade, men vad ska vi göra med all information och hur kan vi dra nytta av den i vår marknadsföring?

Nu erbjuder vi utbildningar i Google Analytics genom vår samarbetspartner KJ Marketing. Utbildningen är indelad i två delar och riktar sig till webbansvariga och marknadskoordinatorer som vill arbeta mer aktivt med kampanjer och nyhetsbrev utifrån ett mer besöksorienterat sätt.

Innehåll:

Del 1

  • Introduktion till Google Analytics och verktygets möjligheter
  • Lär dig att förstå Google Analytics användargränssnitt och grundfunktioner
  • Tilldela rättigheter
  • Koppla samman med Webbmasters tool
  • Skapa översikter och rapporter
  • Använda filter och profiler
  • Användning i den löpande verksamheten
  • Praktisk övning
  • Checklista för de vanligaste begreppen och funktionerna

Del 2

  • Introduktion till nyckeltal (KPI) och sambandet med affärsmålet
  • Sätt upp rätt mål i Google Analytics
  • Skapa händelsekoder på webbplatsen och kampanjerkoder för externa källor
  • Skapa remarketinglistor
  • Avancerade segment och anpassade rapporter
  • Praktisk övning
  • Analysera mera med eget skapade och anpassade rapporter
  • Checklista för de viktigaste begreppen och funktioner

Varje tillfälle är c:a 2,5 timmar långt och för upp till 3 deltagare.
Pris per tillfälle: 5 600 kr (exkl. moms)
Utbildningen hålls hos kund.

Vid intresse maila Markus Axelsson på markus@tigerton.se.

9 april

Tillbaka till bloggen

 

Kontakta oss